Κεντρική Σελίδα

 
 
 

Τεχνοτροπία Επίπλων
Τεχνοτροπία Κεραμικών
Τεχνοτροπία Χειροτεχνημάτων

 

Τεχνοτροπία Επίπλων

Σε μια βιομηχανία που ιδρύθηκε και χρονολογείται από τους προ-αποικιακούς χρόνους για να εξυπηρετήσει τις βασιλικές οικογένειες στις ανάγκες τους για χειροποίητα ξύλινα έπιπλα, ειδικευμένοι τεχνήτες προσδίδουν παραδοσιακά στοιχεία της ΝΑ Ασίας στην παραγωγή επίπλων από τικ και μαόνι και την εξαγωγή τους σε όλο τον κόσμο.

Οι βιοτεχνίες ξύλινων επίπλων στη ΝΑ Ασία παράγουν σήμερα μια τεράστια ποικιλία επίπλων που κατασκευάζονται από μεσαίες, μικρές και κατ' οίκον εδρευμένες επιχειρήσεις και αποτελούν έναν μεγάλο εξαγωγικό τομέα της περιοχής που αντιπροσωπεύει περίπου το 28% της συνολικής αξίας των εξαγωγών. Είναι επίσης ένας σημαντικός μηχανισμός απασχόλησης και εισοδήματος για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους.

Η βιομηχανία ωφελήθηκε στη δεκαετία του '80 και στις αρχές της δεκαετίας του '90 από την αύξηση της εσωτερικής καταναλωτικής ζήτησης για γνήσια και ποιοτικά έπιπλα. Ως αποτέλεσμα αυτής της αύξησης, η ΝΑ Ασία είναι τώρα ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας ξύλινων επίπλων μετά από την Κίνα.

Τα καλύτερα των "αποικιακών" επίπλων καταλήγουν σήμερα σε μοντέρνα καταστήματα που πωλούν τα παραδοσιακά και χειροποίητα αυτα έπιπλα. Αυτή είναι η θετική πλευρά της παγκοσμιοποίησης αφού ανοίγει νέες αγορές και νέες ευκαιρίες για μια παραδοσιακή βιομηχανία. Επιπλέον, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός έχει αυξήσει το ενδιαφέρον για περισσότερα "δυτικά" σχέδια τα οποία όμως διατηρούν την αισθητική τους και τα παραδοσιακά στοιχεία των χωρών απο τις οποίες προέρχονται.


Σημείωση

Συμμεριζόμενοι την ανησυχία για το περιβάλλον μας και την αποψίλωση των τροπικών δασών σε όλο τον κόσμο, είναι σημαντικό για την ¨Έθνικ Οικίας Αγαθά¨ ΕΠΕ να ενημερώσει τους πελάτες της ότι το ξύλο που χρησιμοποιείται στην επεξεργασία των επίπλων μας δεν προέρχεται απο τροπικά δάση. Το τίκ και το μαόνι δεν είναι εγγενή στις χώρες της ΝΑ Ασίας, δεν έχουν φυσική καταγωγή στο τροπικό δάσος και επομένως η κοπή τους δεν θέτει σε απειλή το οικολογικό σύστημα της περιοχής. Για να εξασφαλίσθεί αυτο, οι υπηρεσίες των ίδιων των χωρών, εποπτεύουν, ελέγχουν και ρυθμίζουν την καταγραφή των δέντρων και το εμπόριο ξυλείας.

 


Ιστορία και στοιχεία για το Τικ

Το Tectona Grandis, συνήθως γνωστό ως ΤΙΚ προέρχεται από την οικογένεια Verbenaceae. Έχει φυτευτεί εκτενώς για την ξυλεία ή ως καλλωπιστικό μέσα στη φυσική χλωρίδα και σε όλες τις τροπικές περιοχές του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της ανατολής και της δυτικής Αφρικής, καθώς επίσης και της Κούβας, της Καραϊβικής και της Νότιας Αμερικής από τον Παναμά μέχρι την Βραζιλία. Το Τικ, δεν ανήκει στα δέντρα που αποτελλούν τα τροπικά τροπικά δάση, και στην φύση δεν συναντάται σε τροπικά δάση. Συναντάται σε στην ξηρά, λοφώδη έκταση, χαρακτηριστική των δασών φυτειών στη Νοτιοανατολική Ασία.

Το ύψος του δέντρου φτάνει τα 50 μ , με ευθύ κορμό και χωρίς κλαδιά μέχρι και περίπου 20 μ, με μια διάμετρο μέχρι περίπου 200 εκατ., ενώ τα φύλλα του αναπτύσσονται περίπου 30 εκατ. στο μήκος και 30 εκατ. στο πλάτος. Ο φλοιός του δέντρου είναι γκρίζος και ο κορμός έχει άσπρο σομφόξυλο. Η "καρδιά" του δέντρου είναι ένα κίτρινο-καφετί χρώμα.

Ένα από τα συνηθέστερα αναφερόμενα χαρακτηριστικά του τίκ, είναι η αντοχή του καθώς επίσης και το οτι παραμένει πολύ ουδέτερο στη θερμοκρασία έναντι των επίπλων - πλαστικών ή μεταλλικών, καθώς επίσης και η υψηλή φυσική περιεκτικότητα του σε ένα είδος λαδιού το οποίο συντηρεί συνεχώς το ξύλο και έτσι μπορεί να αφεθεί υπαίθρια για δεκαετίες, κάνοντας το την καταλληλότερη επιλογή για υπαίθρια χρήση. Είναι ανθεκτικό στην αποσύνθεση που προκαλείται από τη μυκητιακή αποσύνθεση, και το υψηλό επίπεδο ρητινούχου πετρελαίου που περιέχει βοηθά στην αντίσταση του ξύλου απο την επίθεση από τερμίτες και άλλα έντομα. Επίσης είναι ανθεκτικό σε πολλά χημικά αντιδραστήρια, συμπεριλαμβανομένων των οξέων, καθώς και στην επαφή με τα μέταλλα. Αυτό επιβαιβεώνεται και από άθικτα κομμάτια πάνω από 200 ετών που έχουν βρεθεί στην Ινδία.

Η κατασκευή επίπλων απο τίκ χρονολογείται στις αρχές του 20ου αιώνα όταν αυτό χρησιμοποιήθηκε κυρίως από τους Κινέζους για την εξαγωγή στην Ευρώπη όπου χρησιμοποιήθηκε από επιπλοποιούς για να κατασκευάσουν μοναδικά κομψά διακοσμητικά έπιπλα. Παραδοσιακά το ίδιο ξύλο έχει χρησιμοποιηθεί στη ναυπηγία και την κατασκευή θαλάσσιων βαρκών καθώς επίσης και ως ξύλινη επένδυση δαπέδων σπιτιών και σκαφών. Η βικτοριανή εποχή το ανέδειξε στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1840 με την εφεύρεση των πιεστηρίων, των κοπτών καπλαμάδων κ.λπ., η οποία επέτρεψε και άλλες χρήσεις. Τα έπιπλα απο τικ είναι πολύ ομαλά στην αφή, δεν θρυμματίζονται και έχουν ένα εξασθενημένο και διακριτικό άρωμα. Λόγω των ιδιοτήτων του δέντρου και τη μεγάλη ποικιλία εφαρμογών του, καλλιεργήθηκε συστηματικά από τους Ολλανδούς από την αρχή του 1800 και σήμερα αποτελλεί ένα απο τα σημαντικότερα εξαγωγικά προϊόντα των χωρών της περιοχής.

Αναφορές
Bramwell, Martyn, and Palmer, Jeanette, eds., International Book of Woods (1976)
Corkhill, Thomas, The Complete Dictionary of Wood (1980)
Schery, Robert W., Plants Schuster's Guide to Trees (1978)
Edwards, C., Victorian Furniture: Technology and Design (1993)
Payne, C., ed., Sotheby's ConciΝΑ Encyclopedia of Furniture (1989)





Ιστορία και στοιχεία για το μαόνι

Το μαόνι αποτελείται από τρία είδη του ίδιου γένους της οικογένειας Meliaceae - bigleaf μαόνι (macrophylla Swietenia), μαόνι των ακτών του ειρηνικού (S. humilis), και μαόνι της καραϊβικής (S mahagoni.). Το μαόνι είναι εγγενές στα τροπικά και υποτροπικά δάση καραϊβικών και κεντρικών και νότιων αμερικανικά εκτάσεων όπου οι βροχοπτώσεις υπολογίζονται κατά μέσο όρο μεταξύ 1 και 2,5 μέτρων. Είναι σκληρό ξύλο με κoκκινωπό χρώμα και λεπτό σχέδιο σιταριού, που το καθιστά ιδανικό για τη χρήση σε έπιπλα, πόρτες, ξυλεπένδυση, μουσικά όργανα, σκάφη, κασετίνες, καπλαμά, και κοντραπλακέ.

400 χρόνια πριν, οι ολλανδικοί άποικοι που μετανάστευσαν στη ΝΑ Ασία, έφεραν μαζί τους τον πολιτισμό τους και παραδόσεις καθώς επίσης και ξύλινα σπορόφυτα από την Ονδούρα. Η ΝΑ Ασία αποτέλεσε εύφορο έδαφος για τα σπορόφυτα και σύντομα, τα δέντρα μαονιού βλάσταναν κατά μήκος των ακρών του δρόμου. Περισσότερο από 100 χρόνια πριν το ολλανδικό μαόνι χαρακτηρίζονταν ως ιδανικό σκληρό ξύλο για την κατασκευή των επίπλων και αναπτύχθηκε μια μεγάλη βιομηχανία επίπλων. Στην βιομηχανία που αναπτύχθηκε, οι Ασιάτες χρησιμοποίησαν το μαόνι στην ξυλογλυπτική, διαιωνίζοντας μια παράδοση που παραμένει ακόμη και σήμερα μια αξιοπρόσεκτη μορφή τέχνης. Στις μέρες μας στη ΝΑ Ασία είναι κυρίαρχο στις φυτείες που υποστηρίζουν τις βιομηχανίες ξυλείας και επίπλων. Το ίδιο το δέντρο μπορεί να ζήσει 350 έτη και να αναπτυχθεί σε ύψος σε 50 μ και 2 μ σε διάμετρο.

Μια από τις μεγαλύτερες φυτείες βρίσκεται σε Madiun, στην ανατολική Ιάβα. Η φυτεία αυτή καλύπτει άνω των 227km2 του εδάφους που οι αγρότες καλλιεργούν προσεκτικά τα δέντρα που βρίσκονται σε διάφορα στάδια ανάπτυξης. Μόλις συγκομιστούν τα ώριμα δέντρα, οι εκτάσεις ξαναφυτεύονται για να διατηρήσουν μια υγιή αναδάσωση.

Αναφορές
A C M Gillies, C Navarro, A J Lowe, A C Newton, M Hernandez, J Wilson and J P Cornelius: Genetic diversity in Mesoamerican populations of mahogany (Swietenia macrophylla), asΝΑsΝΑd using RAPDs. Heredity 83. pp 722-732
John Mayhew, A. Newton: The Silviculture of Mahogany (Swietenia macrophylla) CABI Publishing, CAB International; (January 1999). pp 226.

Συλλογή Επίπλων

Αρχή της σελίδας

 

Τεχνοτροπία Κεραμικών

Η ΝΑ Ασία έχει πολλές διαφορετικές παραδόσεις εμπορίου και τεχνών, πολλές από τις οποίες συνεχίζουν να ακμάζουν στηριζόμενες είτε στην υποστήριξη των παραδοσιακών τρόπων ζωής και την κάλυψη των καθημερινών αναγκών, είτε στον τουρισμό και στις εξαγωγές. Μία απο αυτές τις τέχνες είναι και η αγγειοπλαστική, που παράγει προϊόντα για την αποθήκευση ρυζιού, νερού, αλατιού και καρυκευμάτων, καθώς επίσης και για το μαγείρεμα. Η μορφές των κεραμικών κυμαίνονται από την απλούστερη μορφή αργίλου ως την περίπλοκη βερνικωμένη και ζωγραφισμένη στο χέρι.

Η κεραμική αγγειοπλαστική-παραγωγή, μια αρχαία τέχνη, είναι μια κοινή και δημοφιλής δραστηριότητα στην περιοχή, που παράγει και θρησκευτικές μορφές τέχνης, όπως εργαλεία, δοχεία για την κουζίνα, πιάτα και κύπελλα, καθώς και συσκευές για καθημερινή χρήση όπως τα βάζα αποθήκευσης.

Η περιοχή της ΝΑ Ασίας για πολλά έτη ήταν εξαρτημένη απλώς από την καλλιέργεια του ρυζιού, του καφέ και των καρυκευμάτων για εισόδημα. Πρόσφατα, το εισόδημα αυτό συμπληρώθηκε από τον τουρισμό, την καλλιέργια μαργαριταριών και θαλασσινών και τώρα απο την αγγειοπλαστική. Η παραγωγή κεραμικών σκευών είναι σήμερα κύρια πηγή εισοδήματος για πολλές οικογένειες στα χωριά και οι παραδόσεις αγγειοπλαστικής μοναδικές στην περιοχή έχουν περάσει από μητέρα σε κόρη από τον 16ο αιώνα.

Η παραγωγή κεραμικών αποτελούσε ανέκαθεν εργασία των γυναικών του χωριού. Το καθήκον των αντρών ήταν απλώς να τα διαθέσουν στην αγορά προς πώληση. Σήμερα, εντούτοις, και οι άνδρες συμμετέχουν ενεργά στην παραγωγή κεραμικών εργαζόμενοι παράλληλα με τις γυναίκες λόγω αυξημένων αναγκών σε αριθμό και ποιότητα. Η παραγωγή των δοχείων είναι μια πολύπλοκη και μακροχρόνια διαδικασία, η οποία αυξάνεται με τις υψηλές απαιτήσεις για ποιότητα απο την μεριά των αγοραστών.

Ο άργιλος, ο οποίος αποτελεί βασικό συστατικό, επιλέγεται προσεκτικά για να εξασφαλίσει ότι δεν περιέχει πέτρες ή άλλες ακαθαρσίες. Κόβεται έπειτα σε μικρούς κύβους και ξηρένεται στον ήλιο. Το πρώτο αυτό βήμα διαρκεί τρεις έως τέσσερις ημέρες. Όταν οι κύβοι αργίλου είναι ξηροί, σφυρυλατούνται για να γίνουν σκόνη, αποθηκεύονται και κατόπιν χρησιμοποιούνται ως ζύμη. Το αξιοσημείωτο είναι ότι για την επεξεργασία της ζύμης δεν χρησιμοποιείται τροχός αγγειοπλαστικής. Αντ' αυτού, τα στρώματα προστίθενται συνεχώς στο αρχικό κομμάτι της ζύμης ενώ ο κατασκευαστής ο ίδιος κινείται γύρω από το αντικείμενο στο οποίο προσδίδει την επιθυμητή μορφή.

Μετά απο αυτό το στάδιο, τα δοχεία αφήνονται στη σκιά για να στεγνώσουν περιμένοντας το επόμενο βήμα στη διαδικασία που είναι το λουστράρισμα. Τα δοχεία λουστραρίζονται με ένα μίγμα πετρελαίου καρύδων και έναν άλλο ειδικό τύπο αργίλου.Τα διαφορετικά χρώματα είναι αποτέλεσμα, εν μέρη, των διαφορετικών τύπων αργίλου. Τα δοχεία αφήνονται πάλι για να στεγνώσουν προτού ξυθούν με μια μαύρη πέτρα έτσι ώστε η επιφάνεια να γίνει λαμπρή και έτοιμη για την επόμενη διαδικασία ξήρανσης. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει έκθεση στον καυτό ήλιο για σχεδόν μία ημέρα και βούρτσισμα για περαιτέρω βελτίωση της λαμπρότητας.

Τα δοχεία είναι έπειτα έτοιμα να ψηθούν. Τοποθετούνται σε ανοικτό φούρνο που καλύπτεται με στρώματα απο άχυρα ρυζιού που τον κρατούν αναμμένο για αρκετές ώρες, παράγοντας θερμοκρασία περίπου 400-800 βαθμών Κελσίου.

Εάν επιδιώκεται το σκούρο κόκκινο χρώμα, τα καυτά δοχεία βουρτσίζονται με το εκχύλισμα των σπόρων tamarind που έχει προετοιμαστεί εκ των προτέρων. Διάφοροι χαρακτηριστικοί χρωματισμοί επιτυγχάνονται με το ψήσιμο των δοχείων με το φλοιό μέσα στο φούρνο. Στη συνέχεια διακοσμούνται ή ζωγραφίζονται χειροποίητα και συσκευάζονται με προσοχή

.Όλα τα χωριά έχουν τις ευδιάκριτες μορφές και τις μεθόδους παραγωγής κεραμικών που αναπτύχθηκαν περαιτέρω και βελτιώθηκαν με αποτέλεσμα να εξάγονται σε όλο τον κόσμο. Η ίδια η διακόσμηση είναι αρκετά συγκεκριμένη για την προέλευση των δοχείων όσο αφορά το σχέδιό τους. Διαφέρουν ανάλογα με τα μοτίβα gecko, το ειδικό σημάδι τους, τον ινδικό κάλαμο χρήσης και τα παλαιά νομίσματα ή, όντας κοντά στη θάλασσα, τη χρήση του μοτίβου αστεριών ή ψαριών.

Αναφορές
Santoso Soegondho, Earthenware Traditions in ΝΑ Asia: From Prehistory Until the PreΝΑnt, Ceramic Society of ΝΑ Asia, 1995.
Hilda Soemantri, Majapahit Terracotta Art, Ceramic Society of ΝΑ Asia, 1997.
I. Gusti Bagus Sudhyatmaka Sugriwa (ed.) Taksu: Never Ending Art Creativity, Cultural Affairs Office, Bali Province, and the Taksu Foundation, 1998.
Gunawan Tjahjono (ed.), ΝΑ Asian Heritage, ‘Architecture’, Archipelago Press, Singapore 1998.
P.M. Taylor & L.M. Aragon, Beyond the Java ΝΑa: Art of ΝΑ Asia’s Outer Islands, The National MuΝΑum for Natural History and the Smithsonian Institute, Washington, D.C.1986.

Συλλογή Κεραμικών

Αρχή της σελίδας


Τεχνοτροπία Χειροτεχνημάτων

Εκτός από τον καλά αναπτυγμένο βιομηχανικό τομέα της, η ΝΑ Ασία έχει μακρά ιστορία στην κατασκευή χειροτεχνημάτων. Οι συνεργάτες μας ερευνούν προσεκτικά σε όλες τις χώρες της περιοχής σε μία ευρεία ποικιλία προϊόντων όπως καλάθια, ξυλόγλυπτα, χειροποίητα υφαντά και κεριά. Υπάρχει απεριόριστη ποικιλία, διαθέσιμη σε κάθε πελάτη.

Τα ενδύματα, τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και οι βιοτεχνίες έχουν γίνει το κύριο αντικείμενο της οικονομίας πολλών περιοχών που παρέχει εκατομμύρια των θέσεων εργασίας. Στις στατιστικές των εξαγωγών χειροτεχνημάτων τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και τα ενδύματα καταλαμβάνουν το 45%, τα ξύλινα προϊόντα συμπεριλαμβανομένων των επίπλων, τις βιοτεχνίες και τα αγάλματα 22% και τα ασημικά το 5%, που παρέχουν την Ευρώπη, την Αμερική, την Ασία και την Αυστραλία με υψηλής ποιότητα αντικείμενα. Η σημασία των χειροτεχνημάτων έχει οδηγήσει πολλές Ασιατικές χώρες στην καθιέρωση σχολείων και των κολλεγίων τεχνών που προσφέρουν κατάρτιση στις παραδοσιακές και σύγχρονες τέχνες.

Η ποικιλομορφία είναι εμφανής στη ΝΑ Ασία όπου πάνω από 300 εθνικές ομάδες επιδίδονται σε όλες τις μορφές τέχνης της. Ακριβώς όπως κάθε κοινότητα σε όλη την περιοχή έχει την δική της γλώσσα/διάλεκτο, κουζίνα, παραδοσιακή φορεσιά και παράδοση, έτσι και στη χειροτεχνία δημιουργούνται ξεχωριστά αντικείμενα για διακόσμηση, γλυπτική και στοιχεία για καθημερινή χρήση και ειδικούς εορτασμούς. Η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της τέχνης και των βιοτεχνιών είναι ένας από τους αληθινούς εθνικούς πλούτους ΝΑ Ασίας.

Οι ασιατικές μορφές τέχνης μπορούν να περιλάβουν τα σχέδια που επισημαίνονται πίσω στα πρόωρα ψυχολατρευτικά, ινδών ή βουδιστικών επηρεασμένα μοτίβα πεποιθήσεων, λατρείας προγόνων που παρουσιάζονται από τους ινδικούς εμπόρους, τα κινεζικά ή ισλαμικά σύμβολα και τις πεποιθήσεις. Η ξένη επιρροή στις ασιατικές μορφές τέχνης επήλθε κατά τους αιώνες της έκθεσης σε άλλους πολιτισμούς μέσω του εμπορίου. Οι μετανάστες από την Κίνα, την Ινδία, τον αραβικό κόσμο και την Ευρώπη ταξίδεψαν στο αρχιπέλαγος σε αναζήτηση των μοναδικών καρυκευμάτων που αυξήθηκαν στη ΝΑ Ασία. Αυτοί οι έμποροι εγκατέστησαν και έφεραν με τους τις πλούσιες καλλιτεχνικές παραδόσεις που επηρέασαν την διαμόρφωση των παραδοσιακών μορφών τέχνης.

Οι βιοτεχνίες αναπτύχθηκαν επίσης από τη χρήση των χρηστικών αντικειμένων που ήταν διακοσμημένα και χρησιμοποιούνταν για εθιμοτυπικούς λόγους, με στοιχείο την ευρεία ποικιλία των χρήσεων των φυσικών ξύλων, των ινών, του μπαμπού και του ινδικού καλάμου. Οι φυσικές και χημικές χρωστικές ουσίες, οι χάντρες και όλη η φυσική διακόσμηση χρησιμοποιούνται για να διακοσμήσουν αυτά τα αντικείμενα, πολλά από τα οποία έχουν αναπτυχθεί κατά τη διάρκεια του χρόνου σε διαφορετικές μορφές τέχνης.

Για να βοηθήσουμε την επιλογή των προϊόντων του ενδιαφέροντός σας, σας αναφέρουμε μερικά στοιχεία που ίσως σας φανούν χρήσιμα:

Κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα
Η ποικιλομορφία των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων με μορφές της ΝΑ Ασίας είναι καταπληκτική και είναι ακόμα μια αντιπροσώπευση της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της.

Τα υφαντά από τις διάφορες επαρχίες αποτελούνται από διαφορετικά υλικά, μεθόδους, χρώματα και σχέδια. Δημιουργημένα κυρίως σε αργαλειούς, οι εβδομάδες ή οι μήνες ξοδεύονται υφαίνοντας τα περίπλοκα σχέδια για την καθημερινή χρήση ή την εθιμοτυπική ένδυση. Αυτές οι υφάνσεις είναι γνωστές πρωτίστως από τις διαφορετικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν τα ξεχωριστά σχέδια.

Ο συμβολισμός των διάφορων εθνικών ομάδων είναι εμφανής στην ποικιλία των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων. Το χρώμα, οι μορφές και το σχήμα τους, όλα έχουν ειδικές έννοιες. Ορισμένα σχέδια μπορούν μόνο να φορεθούν από τις γυναίκες ή τους άνδρες, ή μόνο από τα μέλη της βασιλικής οικογένειας ή της αριστοκρατίας.

Τα ειδικά κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα φοριούνται ή ανταλλάσσονται στον κύκλο ζωής ή τα δικαιώματα των τελετών μεταβάσεων, γιορτάζοντας τη γέννηση, την περιτομή, την εφηβεία, το γάμο, την τεκνοποιία και το θάνατο. Τα προϊόντα αυτά διαδραματίζουν έναν σημαντικό ρόλο σε πολλά παραδοσιακές γεγονότα και τελετές.

Τα γραπτά αρχεία που χρονολογούνται στο δέκατο τέταρτο αιώνα, τεκμηριώνουν τη σημασία των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων στις κοινωνικές και θρησκευτικές ζωές των Ασιατών. Το ιδιαίτερα διακριτικό παραδοσιακό φόρεμα, ή το pakaian adat, καλύτερο παρουσιάζει την ποικιλομορφία των χρήσεων των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων σε όλο το αρχιπέλαγος.

Φυσικά υλικά και ίνες
Ένα ευρύ φάσμα των προϊόντων, χρήσιμων και διακοσμητικών, γίνεται από φυσικές ίνες όπως το pandanus, ο ινδικός κάλαμος και το μπαμπού. Τα καλάθια, οι σκιές λαμπτήρων, τα κιβώτια, τα φυσικά προϊόντα εγγράφου και ένα πλήθος άλλων στοιχείων γίνονται από φυσικές ίνες των παραπάνω.
Το μπαμπού, ενώ εξωτικό στη δύση, είναι μια από τις πρακτικότερες φυσικές ύλες. Οι χρήσεις του μπαμπού στη ΝΑ Ασία είναι πολυάριθμες και οι Ασιάτες χρησιμοποιούν το μπαμπού εκτενώς για ποικίλα στοιχεία συμπεριλαμβανομένων των καλαθιών, των επίπλων και των τοίχων στα παραδοσιακά σπίτια. Ενώ το μπαμπού χρησιμοποιήθηκε αρχικά για τα πρακτικά στοιχεία του σπιτιού, τα τελευταία έχουν αναπτυχθεί περαιτέρω και πωλούνται και ως αναμνηστικά.

Ξυλόγλυπτα
Οι παραδόσεις ξυλογλυπτικής και οι δεξιότητες χάραξης μπορούν να βρεθούν σε όλο το ασιατικό αρχιπέλαγος. Οι διαφορετικές περιοχές ανέπτυξαν πολύ διαφορετικές παραδόσεις έτσι ώστε πολλά στοιχεία είναι εύκολα αναγνωρίσιμα από τις συγκεκριμένες εθνικές ομάδες. Ακόμη και μεταξύ των ξύλινων γλυπτικών από μια ιδιαίτερη επαρχία, οι διαφορές στο σχέδιο, το ύφος και περιεχόμενο αποδεικνύονται εύκολα μετά από κάποια μελέτη.

Χρησιμοποιημένη στους προϊστορικούς χρόνους στους ενταφιασμούς, η χρήση των αρχαίων μασκών πνευμάτων έχει δώσει τόπο στις μάσκες που χρησιμοποιούνται σε πολλούς παραδοσιακούς χορούς. Αυτές οι ιδιαίτερα τυποποιημένες μάσκες, topeng, απεικονίζουν τους διάφορους χαρακτήρες στην ιστορία. Οι μάσκες επιτρέπουν στους εκτελεστές για να υποθέσουν τις νέες ταυτότητες και να απεικονίσουν ποικίλους χαρακτήρες από τους δαίμονες στα ζώα, τους πρίγκιπες ή τους Θεούς. Επιπλέον, μάσκες από άλλες εθνικές ομάδες χρησιμοποιήθηκαν ευρέως στο παρελθόν για να επικοινωνήσουν με τους προγόνους, για τις ευλογίες για τις συγκομιδές, την προστασία από τα κακά πνεύματα, για να αποκτήσουν τις νέες προσωπικότητες ή τις μεγάλες δυνάμεις.


Αναφορές
http://www.expat.or.id/orgs/nationalmuseum.html
http://www.expat.or.id/orgs/ihs.html

Συλλογή Χειροτεχνημάτων

Αρχή της σελίδας

 

Ποιοι είμαστε

bazaar

άλλοι κωδικοί

Τα νέα μας

Επικοινωνία

Απαντήσεις
σε ερωτήσεις

περί...
κατασκευής

φόρμα
παραγγελίας

Δίκτυο
Συνεργατών


Web author: NickM